miercuri, 28 iunie 2017

Grupul vErde – „DREAM BIG! DREAM ECO!”

Prof. Monica LUPUȚI
Școala Gimnazială „Avram Iancu” Bistrița
și
Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Bistrița

Motto: „Toți suntem unul – păsări, plante, animale, minerale. Toți suntem diferite manifestări ale aceleiași energii esențiale.”
Alejandro Lerner

Încă din zorii apariției rasei umane, omul s-a situat în inima naturii, în mijlocul ei , „folosindu-se” de ea. Grija noastră față de natură ar trebui să fie o preocupare permanentă, de o importanță vitală, deoarece fenomenele de poluare, dispariția speciilor de animale și nepăsarea noastră în fața defrișărilor nu au graniță și nici limite. Din acest motiv devine imperios necesar formarea și trezirea conștiinței și conduitei ecologice prin orice activitate educativă, școlară și extrașcolară. Rolul nostru, al profesorilor, este de a ghida mintea elevilor înspre descoperire temeinică și valorificare a sentimentele de admirație față de frumusețile naturii în convingeri și deprinderi de protejare a mediului înconjurător, a drepturilor necuvântătoarelor și a dreptului nostru la un aer curat.
Constituirea unui grup eco creează un cadru propice pentru cunoașterea, cercetarea și promovarea naturii prin fiecare element al ei, un cadru în care elevii sunt invitați la o incursiune care să îi apropie de lumea magnifică ce îi înconjoară, să ajungă să dezlege din tainele naturii, să realizeze complexitatea unei simple frunze sau să parcurgă rândurile unui basm intitulat: „Singura zi din viața unei libelule.”.
Scopul acestui grup este acela de a focaliza energia elevilor înspre dorința de a descoperii lucruri noi și interesante, curiozități, elementele fantastice care conturează noțiunea de „natură”, căldura și inteligența animalelor, legătura de prietenie ce se poate forma între om și animal, mireasma unei flori, puterea fiecărui val al Mării Negre etc.
Printre obiectivele urmărite menționez următoarele: conștientizarea rolului și a importanței animalelor domestice/sălbatice/pe cale de dispariție/extincte, formarea intelectuală a elevilor prin deprinderea de a lucra în echipa și de a avea un team leader, de a avea inițiative și de a-și dezvolta relații de colaborare și de a înțelege noțiunea de competiție în mod constructiv, realizarea nevoii acute de protecție și conservare a speciilor de păsări, descoperirea zonelor de importanță avifaunistică, identificarea planurilor de management integrat pentru conservarea unor specii și a unor zone naturale protejate ș.a .
Am participat împreună, în acest an școlar, la diverse activități, ne-am cimentat temeliile și regulile grupului, am învățat să muncim în echipă și să oferim dreptul la replica, am realizat faptul că suntem toți implicați în lupta pentru mediu și că poluarea ne afectează pe fiecare în parte.

Cred ca cea mai importantă realizare din acest an a fost faptul că, ai mei elevi, au deschis ochii și au văzut natura în tot spectrul ei, au devenit mai maturi și mai asumați, iar despre proiectele noastre… în episoadele următoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu