marți, 4 august 2020

Bistrița mea – o carte de vizită europeană

prof. Iulia ISTRATE

Palatul Copiilor Bistrița

 

Orice tip de activitate didactică sau nonformală, în care s-a investit efort, energie, pasiune, fie că e derulată online sau efectiv, față către față, are reverberații în timp. Ecoul unui astfel de demers îl constituie și materialele multimedia despre orașul Bistrița, realizate de elevi din ciclul gimnazial, înscriși în grupe de avansați ale cercului de informatică de la Palatul Copiilor Bistrița.

Activitatea „Discover Bistrița – Multimedia presentation” s-a derulat în cadrul Parteneriatul Strategic Interșcolar Erasmus + KA2 „ICT Olimpic Games”, proiect în care Palatul Copiilor Bistrița este partener. Dialogul european nu a fost întrerupt pe toată durata crizei cauzate de pandemia de coronavirus, astfel că aceste cărți de vizită ale orașului nostru au constituit un punct de familiarizare a partenerilor Erasmus cu frumusețile și valorile orașului Bistrița, ale județului nostru și, implicit, ale României.

În competiție s-au înscris materiale digitale elaborate, dintre cele mai diverse – animații, prezentări PowerPoint, materiale video, aplicații –, dovedind capacitatea de cercetare, de analiză și sinteză a micilor informaticieni, dar și abilitățile lor în grafică digitală și variate programe de procesare a imaginii. De asemenea, a fost pus la încercare și nivelul de stăpânire al limbii engleze, limbă în care s-au exprimat copiii.

Juriul a fost constituit din elevi informaticieni ai grupei de performanță: Alexandra Bălan, Mihai Apopi, Lari Filipoiu, Mario Sima, Mihai Pop, și din două reprezentante ale cercului de creație literară, eleva Antonia Chiciudean și profesoara Ionela-Silvia Nușfelean, alături de care am participat în prima mobilitate a proiectului Erasmus amintit, desfășurată la I.I.S.S Archimede Talsano/ Taranto, regiunea Apulia din Italia. Reprezentanții Palatului la reuniunea din Italia au împărtășit elevilor de gimnaziu din experiența lor europeană, fapt ce s-a vrut a fi motivație și reper în pregătirea mai micilor informaticieni pentru ulterioarele experiențe Erasmus.

Printre criteriile de evaluare ale materialelor multimedia s-au numărat: respectarea tematicii, stăpânirea tehnicilor de utilizare a programelor digitale, complexitate, dinamică, competențe lingvistice, elemente de originalitate, creativitate. Toate cărțile de vizită s-au dovedit competitive, elevii administrând ingenios informații legate de orașul lor natal. Au fost selectate cinci materiale multimedia care au răspuns cel mai fidel cerințelor stabilite. Cei mai performeri mici informatici din activitatea „Discover Bistrița – Multimedia presentation” au lansat în spațiul european Erasmus + KA2 „ICT Olimpic Games” fețe virtuale expresive, convingătoare și nuanțate ale Bistriței, devenind mici, dar îndrăzneți, purtători de cuvânt români.

„Bistrița mea – o carte de vizită europeană” e mărturia copiilor care-și prețuiesc valorile locului, care vor să le împărtășească lumii și care cred în dialog și au o viziune clară despre viitor. Ecourile partenerilor nu au întârziat să apără, prin multiple vizite și conexiuni virtuale. Autenticitatea convinge mereu. Oare ce ochi privește mai sincer decât ochiul copilăriei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu