miercuri, 5 mai 2021

Art Challenge de vacanță la cercul de Pictură de la Palatul Copiilor Bistrița

 prof. dr. Diana MORAR,
Palatul Copiilor Bistrița

 

Vacanța de Paște din acest an a fost una activă la cercul de Pictură de la Palatul Copiilor Bistrița, mai ales pentru că elevii au dorit și au organizat acest lucru. În momentul în care am aflat că vom avea o vacanță atât de generoasă, am realizat că timpul acesta ar trebui valorificat și am creat un joc de artă împreună cu elevii mei mai mici și mai mari, deopotrivă. Când spun mai mici mă refer la copii din grupa mare sau elevi din clasa pregătitoare, iar mai mari, mă refer la elevi de liceu, care au girat toate aceste teme, unele haioase, altele serioase, unele grafice, altele picturale, dar toate propuse cu drag și bucurie. Jocul creat se numește „ArtChallenge” și a presupus un număr de câte 5 provocări pe săptămână, pe parcursul a 3 săptămâni din vacanță. Țin să precizez, că , trendul acestui demers a fost dat de eleva mea Ana Kloeble din clasa a VI-a, membră în grupa de performanță. Asemeni unui lider adevărat a propus, promovat și implementat ideile proprii și a susținut ideile colegilor ei, mai mici și mai mari. Toate desenele au fost postate zilnic pe pagina de Facebook a cercului de Pictură : Pictura la Palat, distribuite și apreciate de fanii activi ai elevilor care își petrec timpul liber participând la activitățile de Pictură pe care le coordonez la Palatul Copiilor Bistrița.


Dar, pentru o prezentare mai clară și mai caldă, o las pe Ana să ne împărtășească experiența ArtChallenge-ului de Vacanță de la Pictura la Palat (cuvinte scrise înaintea Sărbătorilor Pascale):


„Ne aflăm în pragul Sărbătorilor Pascale ale anului 2021, care, pentru mine, reprezintă momente importante, deoarece, acum 3 săptămâni (care au trecut ca vântul, din păcate) am înființat un proiect, un Art Challenge pentru cercul de Pictură al Palatului Copiilor Bistrița. Desenez de 6 ani, dar în acest timp am întâmpinat momente când inspirația pur și simplu nu venea, dar acest proiect mi-a dat noi idei.


Acest Art Challenge a constat în faptul că în această vacanță prelungită, am realizat în fiecare săptămână, de luni până vineri, câte o lucrare de artă pe zi în maximum o oră. În opinia mea, părea un simplu Art Challenge, căci nu m-am gândit că această idee va deveni un proiect de succes care va atrage inimile atâtor copii. Dar, se pare ca micilor și marilor artiști li s-a părut foarte simpatică ideea și datorită Art Challenge-ului au fost create în total fix 286 desene!! În 3 săptămâni!!!


Cred că ce le-a plăcut cel mai mult tuturor copiilor este faptul că acest proiect a fost unul atât artistic, cât și de colaborare deoarece fiecare copil a avut șansa să propună provocări. A fost o experiența de care eu, cel puțin, am fost foarte încântată și m-am simțit mai inspirata ca de obicei. Am încercat tehnici noi, la care fie nu m-am gândit până acum, fie nu mă deranjam să le încerc. Așa am descoperit frumusețea picturii: de acum, voi picta cu mult mai mult decât o făceam înainte... Voi picta pe sticla, voi picta pe pânza, voi picta pe hârtie!


Astfel, cu provocările acestui ArtChallenge timpul copiilor a fost umplut cu activități plăcute, creative și relaxante.

Ce ți-ai dori mai mult de la o vacanță?”


Dragi elevi, vă felicit pentru implicare, pentru bucuria voastră molipsitoare de a învăța și pentru faptul că ați participat cu perseverență la acest proiect al nostru.



Astfel, lansez invitația către toți elevii interesați să se înscrie la activitățile cercului de Pictură, dar și la celelalte cercuri artistice, literare, culturale, sportive și tehnice nonformale de la Palatul Copiilor Bistrița, care sunt gratuite și organizate în timpul lor liber.

Închei cu întrebarea Anei: ce îți poți dori mai mult decât să continui să înveți cu drag și în vacanță?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu