luni, 14 februarie 2022

Cum e cu orele (inter)active de fizică?

 Alina-Onița PUDILIC,
Clasa a XI-a, Colegiul Național Andrei Mureșanu Bistrița

Profesor coordonator: Marin Varvari

 

Starea de bine a elevilor le influențează capacitatea de a beneficia de pe urma unei educații de calitate și de a-și atinge întregul potențial școlar. Astfel, studiile arată că o oră interactivă crește starea de bine a elevului, astfel acesta asimilează mult mai ușor informațiile.


În fapt, adevărata învățare, aceea care permite transferul informațiilor în contexte și situații noi, este nu doar simplu activă, ci chiar INTERACTIVĂ!


De două astfel de ore au avut parte și elevii clasei a XI-a C a Colegiului Național Andrei Mureșanu. Ore în care elevii au fost împărțiți în 7 grupe a câte 4, respectiv 5 elevi, iar fiecare grupă a primit o lecție din capitolul Circuite de curent alternativ (Condensatorul, Bobina, Grupare în serie: R-L, R-C, R-L-C, Rezistorii, Circuitul paralel R-L-C). Fiecare elev a participat activ în cele două ore, iar munca în echipă ne-a ajutat mult în procesul de înțelegere și asimilare a informației.





Chiar dacă fizica este o materie care presupune utilizarea matematicii în demonstrarea teoriilor și diverse experimente, consider că astfel de ore sunt benefice pentru elevi. Informația a ajuns în moduri diferite la elevi, fie aceștia au căutat și au descoperit teoriile propuse, fie au urmărit diverse experimente, ceea ce a fost mai interesant decât simpla predare.



În urma celor două ore de căutare și transpunere a informațiilor pe planșe, elevii au primit ca temă să formuleze un feedback legat de aceste două ore interactive. Acestea au fost în strânsă legătură cu faptul că munca în echipă i-a ajutat să înțeleagă diferit lecțiile și că aveau nevoie de aceste gen de comunicare, lucru uzat din cauza situației pandemice actuale „M-am simțit foarte bine la ora de fizică. Munca în echipă ne îndeamnă să colaborăm cu toții, să ne valorificăm aptitudinile și să avem aceeași dorință, cea de a face o treabă bună”. „Genul acesta de ore ne forțează indirect să ne bucurăm mai tare de faptul că putem să comunicăm și să ne explicăm reciproc lucruri.” transmit doi dintre elevii clasei.

Feedback


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu