Alina-Onița PUDILIC,
Clasa a
XI-a, Colegiul Național Andrei Mureșanu Bistrița
Profesor
coordonator: Marin Varvari
Starea de
bine a elevilor le influențează capacitatea de a beneficia de pe urma unei
educații de calitate și de a-și atinge întregul potențial școlar. Astfel,
studiile arată că o oră interactivă crește starea de bine a elevului, astfel
acesta asimilează mult mai ușor informațiile.
În fapt,
adevărata învățare, aceea care permite transferul informațiilor în contexte și
situații noi, este nu doar simplu activă, ci chiar INTERACTIVĂ!
De două
astfel de ore au avut parte și elevii clasei a XI-a C a Colegiului Național Andrei Mureșanu. Ore în care elevii au fost împărțiți
în 7 grupe a câte 4, respectiv 5 elevi, iar fiecare grupă a primit o lecție din
capitolul Circuite de curent alternativ (Condensatorul,
Bobina, Grupare în serie: R-L, R-C, R-L-C, Rezistorii, Circuitul paralel R-L-C). Fiecare elev a participat activ în
cele două ore, iar munca în echipă ne-a ajutat mult în procesul de înțelegere
și asimilare a informației.
Chiar dacă
fizica este o materie care presupune utilizarea matematicii în demonstrarea
teoriilor și diverse experimente, consider că astfel de ore sunt benefice
pentru elevi. Informația a ajuns în moduri diferite la elevi, fie aceștia au căutat
și au descoperit teoriile propuse, fie au urmărit diverse experimente, ceea ce
a fost mai interesant decât simpla predare.
În urma
celor două ore de căutare și transpunere a informațiilor pe planșe, elevii au
primit ca temă să formuleze un feedback legat de aceste două ore interactive.
Acestea au fost în strânsă legătură cu faptul că munca în echipă i-a ajutat să
înțeleagă diferit lecțiile și că aveau nevoie de aceste gen de comunicare,
lucru uzat din cauza situației pandemice actuale „M-am simțit foarte bine la
ora de fizică. Munca în echipă ne îndeamnă să colaborăm cu toții, să ne
valorificăm aptitudinile și să avem aceeași dorință, cea de a face o treabă
bună”. „Genul acesta de ore ne forțează indirect să ne bucurăm mai tare de
faptul că putem să comunicăm și să ne explicăm reciproc lucruri.” transmit doi
dintre elevii clasei.
Feedback |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu