miercuri, 13 aprilie 2022

Întâlnirea de proiect ERASMUS+ „nEURO NEST 3.0 – Cuibul European 3.0” în Salonic, Grecia

 prof. Vasilica GĂZDAC,
Școala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva

 

În perioada 21-23.03.2022, Școala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva a fost implicată într-un eveniment de formare în cadrul Proiectului Multilateral Erasmus + „nEURO NEST 3.0” Nr: 2020-1-ES01-KA229-062594_6. Întâlnirea de proiect s-a desfășurat la școala 3rd Elementary School Elefteria-Kordelio, Salonic, Grecia. La evenimentul de formare pe termen scurt, schimburi de grupuri de elevi au participat din cadrul instituției noastre 4 cadre didactice (Găzdac Vasilica, Strugar Georgeta, Pop Daniel, Suciu Mircea) împreună cu un grup de 14 elevi din ciclul gimnazial (Răzvan B., Florina A., Andreea C., Patrick C., Beniamin C., Sebastian C., Marius D., Robert G., Denisa P., Denisa I., Elias I., Andrei T., Bogdan S., Ismail-Mohamed A.).



Alături de reprezentanții școlii din Salva, la această întâlnire de proiect au fost prezente grupuri de profesori și elevi din școlile partenere astfel: Spania – 4 cadre didactice și 8 elevi (CEIP Bilingue Juan Palmireno Alcaniz – coordonatorul proiectului), Portugalia – datorită erupției vulcanice din I-le Azore, au realizat mobilitatea în format virtual (Escola Basica Integrata de Ribeira Grande) ,Bulgaria – 4 cadre didactice (Detska Gradina Zvanche, Burgas) și Grecia – 10 cadre didactice si 60 de elevi (3rd Elementary School of Elefteria-Kordelio, Salonic).


Având în vedere obiectivele proiectului, activitățile desfășurate în cadrul acestei perioade au avut ca principale abordări tema protecției păsărilor și a zonelor umede, implementarea activităților STEM, tematică digitală și învățare prin colaborare. Profesorii și elevii au fost implicați în workshopuri mixte derulate în cadrul școlii, asistențe la orele de curs, prezentări colaborative virtuale pe tema păsărilor, cu elevii portughezi, piese de teatru cu păsări inspirate din mitologia greacă, vizită la laguna Salonicului pentru observarea stolurilor de flamingo, curs de învățare în pedagogia învățării prin teatru, jocuri colaborative în echipe mixte profesori – elevi, vizită la rezervația naturală de protecția a păsărilor Lacul Kerkini, vizite pe teme culturale și istorice în Salonic.



O activitate importantă a constituit-o faptul că profesorii și elevii au avut ocazia de a asista la diferite ore de curs din școala greacă efectuând job-shadowing, au realizat diverse sarcini în colaborare cu elevi de altă naționalitate pe tema protecției păsărilor folosind ca limbă de comunicare limba engleză, au completat jurnalele de proiect cu activități derulate în propriile școli în ultimele luni, au întocmit calendarul activităților până la următoarea întâlnire de proiect, au observat impactul activităților de protecție a mediului în colaborare cu diferite ONG-uri sau instituții avizate, au realizat schimburi de bune practici educaționale.


Important de menționat este faptul că activitățile desfășurate în cadrul acestei mobilități au fost susținute în condițiile de învățare în pandemie, respectându-se măsurile de distanțare și măsurile de igienă, asistență la clasă cu certificat verde, purtarea măștii în școală, au constituit modalități de adaptare la noua realitate și la organizarea pentru acest an școlar de activități compuse atât în format blended-learning utilizându-se platforma eTwinning pentru elevi și numeroase aplicații digitale cât și activități față în față.




În cadrul atelierelor de lucru cu profesorii coordonatori am discutat temele lunare ale proiectului pentru a fi realizate în echipe mixte de elevi din școlile partenere în cadrul activităților curriculare, datele calendaristice ale viitoarelor mobilități cu schimburi de grupuri de elevi pe termen scurt din Portugalia, România, Spania respectându-se regulile Comisiei Europene privind existența certificatelor verzi pentru elevii și profesorii implicați, creșterea vizibilității și diseminarea proiectului pe plan regional și național.



Profesorii și elevii participanți și-au reactualizat cunoștințele lingvistice, competențele digitale, competențele STEM, ieșind din rutina de predare, învățând altfel într-o școală europeană pentru adoptarea de bune practici Erasmus+.



Au fost prezentate mijloacele de vizibilitate și diseminare ale proiectului, pagina de Twinspace, tabelul comun de diseminare, grupul de Facebook al proiectului, web-site-ul proiectului. Toate produsele proiectului realizate în acest moment se pot consulta sau descărca ca resurse deschise din pagina de Twinspace, pagina de Facebook proiectului pe care le găsiți aici:

https://twinspace.etwinning.net/124325/home

https://www.facebook.com/nEuro-Nest-30-106237174749370/

Experiența de învățare europeană a fost completată de numeroase activități culturale prin vizite la obiective turistice și culturale ale Salonicului, Turnul Alb, Biserica Sf. Dumitru, Agora romană, Palatul și arcul lui Galeriu, Casa memorială Mustafa Kemal Ataturk, îmbogățind participanții și încurajându-i spre noi țeluri de învățare în cadrul programului Erasmus+, în special ca Salonicul găzduiește una din marile universități ale Greciei.




Citind jurnalele de proiect ale elevilor participanți, redăm mai jos fragmente din testimonialele lor despre această experiență de învățare:

,,Acest proiect va rămâne mereu în amintirea mea ca o experiență de neuitat în care am întâlnit oameni minunați, locuri nemaivăzute și am trăit experiențe de învățare unice!” Florina A. cls. a VIII-a;

,,A fost cea mai frumoasă experiență de învățare trăită până acum!” Andreea C. cls. a VIII-a;

,,Am fost puțin supărată că timpul a trecut atât de repede și aș fi vrut să mai învățăm împreună cu elevii spanioli și greci.” Denisa P. cls. a VII-a.

,,Mulțumesc programului Erasmus+ pentru cea mai complexă experiență de învățare trăită!” Elias I. cls. a VII-a




Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și sportului. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu