prof. Vasilica GĂZDAC,
Școala
Profesională „Tiberiu Morariu” Salva
În perioada 21-23.03.2022, Școala Profesională „Tiberiu
Morariu” Salva a fost implicată într-un eveniment de formare în cadrul Proiectului
Multilateral Erasmus + „nEURO NEST 3.0” Nr: 2020-1-ES01-KA229-062594_6. Întâlnirea
de proiect s-a desfășurat la școala 3rd Elementary School
Elefteria-Kordelio, Salonic, Grecia. La evenimentul de formare pe termen scurt,
schimburi de grupuri de elevi au participat din cadrul instituției noastre 4 cadre
didactice (Găzdac Vasilica, Strugar Georgeta, Pop Daniel, Suciu Mircea)
împreună cu un grup de 14 elevi din ciclul gimnazial (Răzvan B., Florina A.,
Andreea C., Patrick C., Beniamin C., Sebastian C., Marius D., Robert G., Denisa
P., Denisa I., Elias I., Andrei T., Bogdan S., Ismail-Mohamed A.).
Alături de reprezentanții școlii din Salva, la această întâlnire
de proiect au fost prezente grupuri de profesori și elevi din școlile partenere
astfel: Spania – 4 cadre didactice și 8 elevi (CEIP Bilingue Juan Palmireno
Alcaniz – coordonatorul proiectului), Portugalia – datorită erupției vulcanice
din I-le Azore, au realizat mobilitatea în format virtual (Escola Basica
Integrata de Ribeira Grande) ,Bulgaria – 4 cadre didactice (Detska Gradina
Zvanche, Burgas) și Grecia – 10 cadre didactice si 60 de elevi (3rd
Elementary School of Elefteria-Kordelio, Salonic).
Având în vedere obiectivele proiectului, activitățile
desfășurate în cadrul acestei perioade au avut ca principale abordări tema protecției
păsărilor și a zonelor umede, implementarea activităților STEM, tematică
digitală și învățare prin colaborare. Profesorii și elevii au fost implicați în
workshopuri mixte derulate în cadrul școlii, asistențe la orele de curs,
prezentări colaborative virtuale pe tema păsărilor, cu elevii portughezi, piese
de teatru cu păsări inspirate din mitologia greacă, vizită la laguna
Salonicului pentru observarea stolurilor de flamingo, curs de învățare în pedagogia
învățării prin teatru, jocuri colaborative în echipe mixte profesori – elevi, vizită
la rezervația naturală de protecția a păsărilor Lacul Kerkini, vizite pe teme
culturale și istorice în Salonic.
O activitate importantă a constituit-o faptul că profesorii
și elevii au avut ocazia de a asista la diferite ore de curs din școala greacă
efectuând job-shadowing, au realizat diverse sarcini în colaborare cu elevi de
altă naționalitate pe tema protecției păsărilor folosind ca limbă de comunicare
limba engleză, au completat jurnalele de proiect cu activități derulate în
propriile școli în ultimele luni, au întocmit calendarul activităților până la
următoarea întâlnire de proiect, au observat impactul activităților de protecție
a mediului în colaborare cu diferite ONG-uri sau instituții avizate, au realizat
schimburi de bune practici educaționale.
Important de menționat este faptul că activitățile desfășurate
în cadrul acestei mobilități au fost susținute în condițiile de învățare în
pandemie, respectându-se măsurile de distanțare și măsurile de igienă, asistență
la clasă cu certificat verde, purtarea măștii în școală, au constituit modalități
de adaptare la noua realitate și la organizarea pentru acest an școlar de
activități compuse atât în format blended-learning utilizându-se platforma
eTwinning pentru elevi și numeroase aplicații digitale cât și activități față
în față.
În cadrul atelierelor de lucru cu profesorii coordonatori
am discutat temele lunare ale proiectului pentru a fi realizate în echipe mixte
de elevi din școlile partenere în cadrul activităților curriculare, datele
calendaristice ale viitoarelor mobilități cu schimburi de grupuri de elevi pe
termen scurt din Portugalia, România, Spania respectându-se regulile Comisiei
Europene privind existența certificatelor verzi pentru elevii și profesorii
implicați, creșterea vizibilității și diseminarea proiectului pe plan regional și
național.
Profesorii și elevii participanți și-au reactualizat cunoștințele
lingvistice, competențele digitale, competențele STEM, ieșind din rutina de
predare, învățând altfel într-o școală europeană pentru adoptarea de bune
practici Erasmus+.
Au fost prezentate mijloacele de vizibilitate și
diseminare ale proiectului, pagina de Twinspace, tabelul comun de diseminare,
grupul de Facebook al proiectului, web-site-ul proiectului. Toate produsele
proiectului realizate în acest moment se pot consulta sau descărca ca resurse
deschise din pagina de Twinspace, pagina de Facebook proiectului pe care le
găsiți aici:
https://twinspace.etwinning.net/124325/home
https://www.facebook.com/nEuro-Nest-30-106237174749370/
Experiența de învățare europeană a fost completată de
numeroase activități culturale prin vizite la obiective turistice și culturale ale
Salonicului, Turnul Alb, Biserica Sf. Dumitru, Agora romană, Palatul și arcul
lui Galeriu, Casa memorială Mustafa Kemal Ataturk, îmbogățind participanții și
încurajându-i spre noi țeluri de învățare în cadrul programului Erasmus+, în
special ca Salonicul găzduiește una din marile universități ale Greciei.
Citind jurnalele de proiect ale elevilor participanți,
redăm mai jos fragmente din testimonialele lor despre această experiență de
învățare:
,,Acest proiect va rămâne mereu în amintirea mea ca o
experiență de neuitat în care am întâlnit oameni minunați, locuri nemaivăzute și
am trăit experiențe de învățare unice!” Florina A. cls. a VIII-a;
,,A fost cea mai frumoasă experiență de învățare trăită
până acum!” Andreea C. cls. a VIII-a;
,,Am fost puțin supărată că timpul a trecut atât de
repede și aș fi vrut să mai învățăm împreună cu elevii spanioli și greci.”
Denisa P. cls. a VII-a.
,,Mulțumesc programului Erasmus+ pentru cea mai complexă
experiență de învățare trăită!” Elias I. cls. a VII-a
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al
Comisiei Europene în cadrul Programului Erasmus Plus, noul program al Uniunii
Europene în domeniul educației, formării profesionale, tineretului și
sportului. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea
exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe
Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană
nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor
informații.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu