Prof. Iulia-Cristina ANI
Liceul Teoretic Constantin
Romanu-Vivu Teaca
Profesorul de geografie, prin întreaga sa activitate,
trebuie să realizeze două mari componente: pe de o parte informarea, transmiterea de cunoștințe, iar pe de altă parte, formarea, respectiv asigurarea condițiilor
optime pentru dezvoltarea armonioasă a personalității elevilor. În privința
rezultatelor școlare este demonstrat deja, că cea mai mare eficiență o are
tratarea conținuturilor într-o manieră realistă, corelarea cu viața reală, cu
nevoile cognitive si afective pe care le impune societatea contemporană. Elevul
trebuie să fie partenerul profesorului în procesul de investigare a realității și
este evident deci, că acest tandem nu poate funcționa dacă metodele de predare
folosite nu sunt acordate cu metodele de învățare ale elevului.
Există o multitudine de metode moderne, care, îmbinate cu
cele tradiționale, vin in sprijinul profesorului de geografie, care trebuie să
fie o punte spre ceea ce va deveni elevul său. W. Shakespeare spunea: „știm ce
suntem, dar nu ce vom deveni”.
Dintre numeroasele strategii moderne pe care profesorul
de geografie le poate folosi in procesul instructiv-educativ, am ales să
prezint in continuare o strategie bazată pe joc, joacă și concurs. Elevii au
fost împărțiți pe grupe, fiecare grupă având sarcina să construiască din
diferite materiale câte un vulcan.
Exponatele au avut fiecare diferite metode de declanșare
a „lavei” sau a „erupțiilor”.
Concursul a avut o reacție pozitivă în rândul elevilor,
toți elevii care au participat la concurs au fost notați, iar elevilor câștigători
ai concursului li s-au decernat diplome.
Aprecierea exponatelor s-a realizat ținând cont de realismul
și complexitatea lucrărilor.
Ținând cont de interesul mare ce l-a avut în rândul
elevilor din clasele a V-a acest concurs, consider că obiectivele de bază, în
special dezvoltarea creativității, stimularea potențialului intelectual al
elevilor și totodată consolidarea cunoștințelor geografice au fost realizate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu