luni, 23 mai 2022

                                                           EDUCAȚIA FACE DIFERENȚA” 


Proiect dedicate diversificării măsurilor de prevenție/intervenție împotriva părăsirii timpurii a școlii în cadrul LiceuluiTehnologic „Florian Porcius” Rodna

 

     Liceul Tehnologic „Florian Porcius” Rodna în parteneriat cu Asociația Inceptus România din Cluj-Napoca au implementat, în perioada 8 mai 2018 – 8 noiembrie 2021, proiectul Educația face diferența, cod SMIS 106643, proiect co-finanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară 6: Educație și competențe”, Prioritatea de investiții 10 Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare”, valoarea totală a proiectului fiind de 5.512.313,54 lei, din care 98,46%reprezintă finanțare nerambursabilă.

                 Obiectivul general al proiectului a vizat intervențiile de diversificare a măsurilor de prevenție/intervenție împotriva părăsirii timpurii a școlii în cadrul Liceului Tehnologic „Florian Porcius” Rodna, cu implicarea următoarelor categorii de grup țintă: 115 antepreșcolari și preșcolari, 480 de elevi din ciclul primar și gimnazial, 595 de părinți, precum și 65 de cadre didactice.

Proiectul a furnizat un program complex de educație pri nmetode activ-participative, în vederea prevenirii și reducerii părăsirii timpurii a școlii și diversificării serviciilor educaționale cu facilitarea accesului la servicii de consiliere psihologică, pentru acei copii selectați cu risc de abandon școlar.  

                 De asemenea, pentru 595 elevi au fost organizate următoarele activități:

·       Implementarea în sistemul actual de învățământ ante/preșcolar a unui program prelungit pentru 115 ante și preșcolari;

  • Program Școala după Școală (SDS) pentru 276 copii din clasele primare și gimnaziale, inclusiv consiliere vocațională pentru clasele VII-VIII;
  • Implementarea unei alternative educaționale de tip ”Step by step” pentru 100 de elevi din învățământul primar;
  • Program de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor a 104 elevi din ciclul gimnazial și susținerea participării la concursuri școlare;

                 Toți cei 595 de copii au primit zilnic masă caldă și au desfășuratore dedicate aprofundării materiei predate la clasă, cu scopul de a suplimenta activitățile didactice. Copiii au beneficiat și de sprijin pentru achiziționarea de îmbrăcăminte/încălțăminte, au participat la activități nonformale (extracurriculare și extrașcolare) pentru creșterea motivării și au beneficiat de suport și consiliere psihologică, inclusiv logopedie. Intervenția dedicată elevilor cu cerințe educaționale special prin activități de sprijin și consiliere, inclusive vocațională, a asigurat creșterea încrederii, motivării și implicării școlare a acestora.          

                 La rândul lor, părinții au fost susținuți prin participarea la seminarii de tip Școala Părinților, pe parcursul cărora au discutat despre provocările întâmpinate în relație cu propriii copii.

                 Nu în ultimul rând, 65 de cadre didactice au beneficiat de programe de instruire în competențe digitale, tehnici inovative de educație, psihologie pozitivă, tehnici educative cu metode și instrumente activ-participative precum și inițiere în pedagogia Waldorf pentru două educatoare.                                                                                                                                                                              

MANAGER PROIECT,

Prof. dr. Nastasia-Vali GANEA, directorul Liceului Tehnologic „Florian PorciusRodna


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu