miercuri, 3 februarie 2021

Un mic cercetător în noaptea cercetătorilor

 prof. Marin VARVARI,
Colegiul Național „Liviu Rebreanu” Bistrița

 

Totul a început la inițiativa doamnei inspector Daiana Bălan care a redirecționat o invitație primită pe adresa ISJBN din partea Universității din București – Facultatea de Fizică, care invita elevii la un mic concurs online ce cuprinde întrebări din cultura generală în domeniul fizicii. Personal am fost încântat de invitație și am dorit să sprijin și am sprijinit elevii să participe la acest concurs nu numai din curiozitate ci și din dragul de a concura dat fiind situația aceasta pandemică. Majoritatea care au participat dintre elevii la care predau au fost încântați și parcă foarte joviali, deschiși chiar dornici de o competiție la nivel național. Să nu uităm că această competiție chiar dacă a fost online, a fost națională. Sperăm că pe viitor să mai participăm și la alte concursuri în domeniul fizicii, să descoperim și mai multe concursuri.


Elevii participanți au fost toți de la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” Bistrița:

Iulia Podariu – X B

Ovidiu Mihai Moldovan – X C

Bogdan Borodi – X B

Andreea Bugnar – X C

Jonathan Mogovan – X B

Andrei Cătălin Moca – X A

Ilinca Ganea – X C

Andrei Bodnar – X B

(prof. Varvari Marin – CNLR-Bistrița – rol de coordonator)

 


Câteva impresii ale elevilor claselor a X-a care au participat:

 

Am participat la concursul „Ce ar răspunde un fizician?”, unde am rezolvat corect 13 din 15 cerințe, obținând un punctaj de 8000 puncte. Acesta s-a desfășurat online, prin intermediul aplicației Kahoot. Mi-a făcut plăcere să particip, deoarece întrebările au fost destul de ușoare, de cultură generală. Însă nu a fost perfect; întrebările s-au transmis printr-un live pe Facebook. Astfel, timpul pentru a răspunde la întrebări nu era la fel pentru toți participanții. Era mai bine să se fi folosit o alta platformă, cum ar fi Zoom, Discord. În concluzie, mă bucur ca am reușit sa particip la acest concurs și cu siguranță voi participa la edițiile viitoare!

(Andrei Moca, X A )


 

Concursul a întâmpinat doua probleme dar a fost o experiență interesantă având în vedere situația în care ne aflăm. Quiz-ul de pe Kahoot a început cu 15 minute mai târziu decât era programat dar este de înțeles deoarece participanții trebuiau să intre pe platformă individual. Cronometrul de la transmisia live de pe Facebook unde erau întrebările, era cu aproximativ 10 minute în spate față de cel de pe laptop-ul meu astfel nu am apucat să răspund la unele întrebări. Cu toate acestea mi-a plăcut și mă bucur că am participat deoarece am învățat niște lucruri noi despre fizică și am vizitat un tip nou de concurs.

(Iulia Podariu, X B)

 

Am participat la concursul de fizică „Ce ar răspunde un fizician?”, reușind să răspund la 12 întrebări din 15, obținând astfel 7000 de puncte. Concursul s-a desfășurat online pe platforma Kahoot. Un minus la acest concurs, după mine, a fost faptul că întrebările s-au transmis live pe facebook, iar timpul pentru a răspunde la întrebări nu era același pentru fiecare participant. În rest, întrebările au fost destul de ușoare, majoritatea din cultura generală; un exemplu de întrebare care a fost data la concurs: „Cine a descoperit radioactivitatea naturală? Henri Becquerel. În urma acestui concurs, am fost anunțat ca am câștigat un mini robot în valoare de 600 de lei. Am fost foarte încântat când am primit robotul. În concluzie, nu regret deloc participarea la concurs și dacă ar mai fi asemenea concursuri în viitor aș mai participa!

(Jonathan Mogovan, X B)

 

Nu le-am numărat, dar cred ca am răspuns la 7 sau 8 întrebări din 15. Au fost câteva despre optică la care nu m-am descurcat, alte întrebări au fost: Care este mai periculoasă: apa în acid sulfuric sau acidul sulfuric în apă? Ce este lumina? Ce este materialul supraconductor? Cine a fost fondatorul mecanicii cuantice? La ce frecvență apar ultrasunetele? Care este gradul de libertate al unui gaz biatomic? Mi-au plăcut foarte mult întrebările (în afară de cele de optică), cu alte cuvinte o experiență minunată.

(Andrei Bodnar, X B)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu