marți, 8 iunie 2021

HSSP, o experiență unică!

 prof. Marin VARVARI,
Colegiul Național „Liviu Rebreanu” Bistrița

 

La final de an școlar 2020-2021 încheiem un nou capitol din ciclul școlar și ne-am gândit să mai participăm la un concurs de proiecte „HIGH SCHOOL SCIENCE PROJECTS” la invitația Universității Gheorghe Asachi din Iași, concurs desfășurat în data de 15 mai 2021-online. La prezentarea invitației elevilor din clasa a X-a de la Colegiul Național Liviu Rebreanu-Bistrița, un echipaj format din elevii Moca Andrei, X A, Mogovan Jonathan X B, Borodi Bogdan X B s-au aliat și au venit cu o idee genială de a realiza un program informatic în Python – inteligență artificială, pentru studiul chimiei la elevii cu dezabilități de auz. În linii mari programul se bazează pe recunoașterea limbajului mimico-gestual și recunoașterea elementelor chimice din tabelul Mendeleev cu trimitere la proprietățile elementelor chimice.


Fiind prima participare la un asemenea concurs echipajul a fost extraordinar de bine pregătit și relaxat. Din cele aproximativ 20 de proiecte naționale elevii noștri au reușit locul doi în concurs, o performanță mulțumitoare pentru elevi și pentru mine ca profesor coordonator. Sperăm ca la următoare ediție să impresionăm și mai mult.



Borodi Bogdan, X B:

M-am înscris în acest concurs la îndrumarea profesorului meu de fizică, Marin Varvari. Concursul a fost o experiență nouă pentru mine deoarece am reușit să învăț lucruri noi atât pe parcursul concursului, cât și în procesul de creare a propriului nostru proiect. Pasionați fiind de informatică, am decis să creăm un program care poate rezolva probleme reale care au strânsă legătura cu chimia, o materie pe care toți o îndrăgim. Pe lângă cunoștințele acumulate pe parcursul concursului, am avut norocul de a întâlni profesori uimitori care ne-au supervizat și ne-au ascultat cu drag ideile referitoare la proiect. Concursul a fost unul interactiv deoarece după prezentarea lucrărilor primeam în permanență întrebări sau sugestii care ne țineau mereu în priză și adăugau un strop de dinamism concursului, fapt care ne-a impresionat plăcut.

 

Mogovan Jonathan, X B:

La îndrumarea profesorului nostru Varvari Marin, am decis să particip alături de colegii mei la concursul „HIGH SCHOOL SCIENCE PROJECTS”.

Am decis, cu ocazia acestui concurs, să încercăm să ne depășim limitele noastre în programare și să creăm un program fascinant. Programul pe care am reușit să-l realizăm constituie o resursă importantă pentru persoanele cu dizabilități, mai ales în dezvoltarea pasiunii lor.

Pe parcursul perioadei de pregătire, am întâmpinat mai multe piedici tehnice, dar în final, am trecut peste toate, reușind să găsim o soluție pentru fiecare.

Concursul a fost online, unul interactiv, din care am avut ocazia să învăț multe! Echipele care au participat au avut prezentări captivante și interesante.

Personal, am fost foarte mulțumit cu premiul II, deoarece pe parcursul pregătirii pentru concurs am reușit să dobândesc cunoștințe noi și variate, care pentru mine valorează mai mult decât orice premiu. Cel mai probabil, la ediția următoare vom participa din nou, cu speranța unui rezultat mai bun!

 

Moca Andrei, X A:

La îndrumarea domnului profesor Varvari Marin, am participat la concursul HSSP, împreună cu Mogovan Jonathan și Borodi Bogdan. Noi suntem pasionați de informatica și buni prieteni. Am lucrat împreună la diferite proiecte și ne-am pregătit pentru olimpiade și concursuri, în ultima vreme axându-ne pe inteligența artificială. Programul nostru se bazează pe recunoașterea limbajului mimico-gestual și l-am adaptat pentru a fi de ajutor în învățarea chimiei, fiind o resursă ce poate rezolva probleme reale. Participând la concurs, am dobândit experiență în Python, precum și cunoștințe în domeniul chimiei, fiind atenți la prezentările celorlalți participanți. Am întâmpinat multe probleme tehnice de-a lungul timpului de pregătire, însă produsul final a fost unul extraordinar, apreciat atât de profesori, cât și de elevii care au asistat la prezentarea programului. Aceștia ne-au adresat multe întrebări, ceea ce a dovedit că le-am stârnit curiozitatea. Concursul a fost online, interactiv și dificil, deoarece toate echipele au avut prezentări foarte interesante și complexe, ceea ce ne-a motivat să realizăm ceva cât mai măreț. Sunt bucuros că am reușit să reprezentăm cu succes liceul la acest concurs național, obținând premiul II. Daca vom fi invitați, vom participa și la ediția următoare, unde ne vom lupta pentru premiul I!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu