miercuri, 31 martie 2021

De la Palat mai departe, spre scena clujeană, treaptă cu treaptă

 


Oana Valentina BEUDEAN, clasa a IX-a,
Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică Octavian Stroia, Cluj-Napoca
Palatul Copiilor Bistrița

 

E 27 martie, Ziua Mondială a Teatrului! Un bun prilej pentru o pagină de jurnal ... teatral, dar real. Mă numesc Oana Valentina Beudean, am 16 ani. Locuiesc în satul Coasta, jud Bistrița-Năsăud. Frecventez cursurile de teatru și creație literară de la Palatul Copiilor Bistrița încă din clasa a VII-a. Sunt pasionată de această latură artistică. De aproximativ un an, sunt și membră a revistei POV21, am fost și prezentatoarea Festivalului Hilltop.

Profesoarele mele de la Palat m-au întâmpinat cu multă răbdare, inspirație și ceva dulce. Înaintea perioadei examenelor de admitere, mă simțeam epuizată, programul meu fiind cuprins între orele 07:00 - 20:30. Totuși, nu încetam să mă implic în ceea ce-mi plăcea, pentru a-mi cultiva creativitatea/ expresivitatea. Admisă cu rezultate excepționale la Palatul Copiilor Bistrița, am continuat să păstrez legătură cu această instituție nonformală, să frecventez online/ modular și fizic, cercurile literare.


La grupele de jurnalism, poezia credinței, creație literară, coordonate de profesoara Ionela-Silvia Nușfelean, am început să scriu articole, să particip la concursuri și cenacluri – „Clepsidra”/ „Trill”, la Dej, Cenaclul George Coșbuc, la Bistrița –, să public, să fiu voluntară în „terapia prin poezie”, să devin „prietenă a lui Eminescu”... M-am dedicat cu pasiune și cercului de teatru Helios, coordonat de profesoara Antonia Orban Sima, fiind propusă și susținută în regii frumoase. Iar, de aici, începe adevărata poveste...

Venind vremea să-mi aleg un liceu potrivit personalității mele, nu puteam să mă decid. Profesoara mea de creație de la Palat m-a sfătuit să merg acolo unde mă simt bine, să nu fiu obligată să studiez ceva ce nu-mi face plăcere, ceva ce nu corespunde înclinațiilor mele. Locul potrivit s-a ales: Liceul de Coregrafie și Artă Dramatică Octavian Stroia, Cluj-Napoca. Dumnezeu le-a rânduit pe toate.


A venit timpul și pentru primul meu spectacol online în grupa liceului clujean, coordonat cu tact pedagogic și înțelegere de doamna profesoară Laura Dumitrescu, eu fiind și prezentatoare, făcând echipă cu dragul meu coleg Bogdan Ionuț Bocuț, jucând, de fapt, și în scenetă, intervenind cu două fabule personale și două fabule de grup.

Bineînțeles, am transmis colegilor bistrițeni o invitație electronică, pentru a fi acolo, lângă mine, la spectacol. Aveam mari emoții... Cuvintele de recepție, după eveniment, adresate de profesoara Ionela-Silvia Nușfelean, în plen, mi-au înmuiat picioarele și au început ca lacrimile să se reverse de dragoste și de atașamentul purtat acestei ființe puternice și plină mereu de gânduri pozitive.


E minunat când îți urmezi pasiunea! Simți că ești implicat efectiv și afectiv în tot ceea ce întreprinzi. Sunt recunoscătoare părinților că m-au susținut să urmez cursurile de teatru/ creație literară/ jurnalism/ poezia credinței la Palatul Copiilor Bistrița, sunt recunoscătoare Palatului că mi-a cultivat o vreme talentul și m-a îndemnat să merg mai departe, să-mi urmez pasiunea. Sunt încântată și de noua formulă artistică în care activez la Liceul clujean de Artă Dramatică. Să fim liberi și adevărați!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu